joi, 4 noiembrie 2010

MAESTRUL ADRIAN PAUNESCU A MURIT

Adrian Paunescu
acum 5 minute

Poetul Adrian Paunescu s-a stins din viata in aceasta dimineata la ora 07:15, dupa o lunga lupta cu boala. Diabetul de care acesta suferea i-a afectat mai multe organe, iar azi-noapte starea poetului s-a inrautatit.


Inima i s-a oprit, iar medicii au fost nevoiti sa intervina cu manevre complexe de resuscitare.
"Astazi, 05.11.2010, la orele 07.15, inima maestrului Adrian Paunescu a incetat sa mai bata. Dupa nenumarate tentative de resuscitare a trebuit sa ne declaram invinsi .. si maestrul a plecat dintre noi." - a declarat medicul Serban Bradisteanu, seful Clinicii de Chirurgie Cardiovasculară a Spitalului Floreasca
Paunescu a fost internat saptamana trecuta de urgenta la Spitalul Floreasca, pentru ca acesta nu mai putea respira. Timp de o saptamana, medicii i-au sustinut inima, plamanii si rinichii cu tratamente medicamentoase, insa corpul poetului a cedat astazi.
Primele zvonuri despre starea de sanatate a poetului au parut in luna iunie, cand se vorbea despre un diagnostic sumbru - ciroza hepatica sau cancer.
Paunescu a infirmat insa aceste informatii "nu e cancer, nu e ciroza, s-au scris aiureli, ca nu e adevarat", dar cu toate acestea a recunoscut ca are probleme grave: "La un moment dat am avut un complex hepato-renalo-cardiac de suferinte".
Mi-a fost rau, mi-a fost rau, la un moment dat, nu mai puteam sa merg bine”, declara in urma cu cateva luni Adrian Paunescu.

Un comentariu:

  1. A apus o stea
    Era in 1976, cand la Iasi, in sala de sport de linga Podul de Piatra , student fiind, mi-am rupt din buget banii de doua pachete de tigari si am cumparat stand cinci ore la coada , bilet pentru Cenaclul Flacara.
    La ora 21 cand pe scena improvizata a aparut chica rebela a lui Paunescu, cand a ridicat in sus mana dreapta cu semnul acela distinct al degetelor , mare si aratator in unghi drept si cand a suflat in microfon fraza " Mai sunt destui burghezi prin ministere" sala aceea cu 5000 de tineri a ramas o secunda inmarmurita , dupa care a izbucnit in urale si aplauze. Apoi , am avut o noapte de traire spirituala si angajanta pe care nu am uitat-o si nu am sa o uit niciodata. Indiferent cum esti considerat de necunoscatori sau rau voitori, ai fost , esti si ramai o stea, maria ta, poetule. Ca si Grigore Vieru ai fost , esti si vei fi, parte din sufletul meu. Ma inchin in fata ta Doamne pentru ca esti atotputernic si in fata ta poetule , pentru ca esti vesnic.
    Dumnezeu sa te ierte Adrian Paunescu!

    RăspundețiȘtergere